Rok v katerem morajo pacienti vzpostaviti stik z izvajalcem zdravstvene dejavnosti v drugi državi članici Evropske unije
10. dec. 2020
Z Zakonom o spremembah in dopolnitvah Zakona o pacientovih pravicah (Uradni list RS, številka 55/2017, v nadaljnjem besedilu: ZPacP-A) in Zakonom o spremembah Zakona o pacientovih pravicah (Uradni list RS, številka 177/20, v nadaljnjem besedilu: ZPacP-B) je določen rok, v katerem so pacienti, izvajalcu zdravstvene dejavnosti, dolžni predložiti napotno listino.
Za predložitev listine izvajalcu zdravstvene dejavnosti so pacienti tako dolžni upoštevati naslednje roke:
- napotno listino s stopnjo nujnosti nujno: se predloži najpozneje naslednji dan;
- napotno listino s stopnjo nujnosti zelo hitro: v sedmih dneh;
- napotno listino s stopnjo nujnosti hitro ali redno: v 21 dneh po njeni izdaji.
24. člen Prehodnih in končnih določb ZPacP-A določa, da se pacienta z napotno listino, predloženo po izteku zgoraj navedenih rokov, ne uvrsti na čakalni seznam oziroma se mu ne opravi zdravstvena storitev. Njegova napotna listina tako postane neveljavna.
Zaradi zagotavljanja enakopravne obravnave pacientov, se navedeni roki subsidiarno upoštevajo tudi pri uveljavljanju pravice do čezmejnega zdravstvenega varstva v drugi državi članici Evropske unije.
Tako bodo morali pacienti, ki bodo uveljavljali storitev, na katero so bili napoteni s strani izvajalca zdravstvene dejavnosti iz Slovenije, stik z izvajalcem zdravstvene dejavnosti, v drugi državi članici Evropske unije, pri katerem bodo uveljavljali to zdravstveno storitev, vzpostaviti v zgoraj navedenih rokih.
Pacienti bodo navedeno dejstvo morali dokazati v postopku zahteve za povračilo stroškov zdravstvenih storitev po 44.c členu Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (Uradni list RS, št. 72/06 - ZZVZZ-UPB3, 114/06 - ZUTPG, 91/07, 71/08, 76/08, 62/10 - ZUPJS, 63/13-ZIUPTDSV, 91/13, 99/13-ZUPJS-C, 99/13-ZSVarPre-C, 111/13-ZMEPIZ-1 in 95/114-ZUJF-C, 47/15–ZZSDT, 90/15-ZIJZ-1, 90/15-ZIUPTD, 61/17 – ZUPŠ in 64/17 – ZZDej-K, v nadaljnjem besedilu: ZZVZZ), ki se bo vodil na Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (v nadaljnjem besedilu: Zavod)
Kot dokazilo zgoraj navedenega se bo primeroma upoštevalo:
- navedba datuma telefonskega klica z izvajalcem zdravstvene dejavnosti v drugi državi članici Evropske unije;
- izpis elektronskega sporočila, s katerim je pacient stopil v stik z izvajalcem v drugi državi članici Evropske unije;
- izpis naročila na zdravstveno storitev na spletni strani izvajalca zdravstvene dejavnosti v drugi državi članici Evropske unije;
- navedba datuma, v katerem je pacient stopil v stik z izvajalcem v drugi državi članici Evropske unije, ipd.
V kolikor pacient v postopku povračila stroškov po 44.c členu ZZVZZ navedenega dokaza ne bo predložil in s tem ne bo dokazal izpolnjevanje pogoja, bo Zavod štel, da pacient za izvedbo zdravstvene storitve v drugi državi članici Evropske unije, ni imel veljavne napotne listine, s čimer bo njegova vloga zavrnjena.
Ne glede na navedeno, pa se bo upoštevalo, da je zavarovana oseba izpolnila navedeni pogoj tudi, kadar je napotno listino, za zdravstveno storitev, ki jo je izvedla v drugi državi članici Evropske unije, v zgoraj navedenih rokih, predložila izvajalcu zdravstvene dejavnosti v Sloveniji.